تولید محتوا، موضوعی است که در دنیای امروزی کسب و کارها به آن نیاز بسیاری دارند. در این مقاله به شیوهها و راهکارهای موثر در تولید محتوا میپردازیم. عدم داشتن استراتژی درست در تولید محتوای با کیفیت میتواند برای کسب و کارها مشکلساز باشد.
تولید محتوا فرآیندی است که در آن محتوایی منحصر به فرد و ارزشمند ایجاد میشود تا جذابیت و توجه مخاطبان را جلب کند و با کسب و کار ما در ارتباط باشند. این محتوا میتواند به صورت متن، ویدیو، تصویر، پادکست، اینفوگرافیک، وبینار یا هر فرمتی دیگر باشد.
همچنین، شرکت دیجی کالا با تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای خود، نام خود را به گوش همگی رسانده است. این شرکت با سرمایه گذاری در تبلیغات بازاریابی، نام خود را در ذهن مردم حک کرده است.
همانطور که میدانیم، محتوا پادشاه است. در عین حال، آن میتواند به بهبود مشاوره سئو، افزایش وفاداری مشتریان و نیز ویترین ایدهها و محصولات شما باشد. محتوای باکیفیت میتواند سرعت رشد کسب و کار، افزایش بازدید و دسترسی به مخاطبان بیشتر را به همراه داشته باشد.
ایجاد محتوای تعاملی: این نوع محتوا به مخاطبان اجازه میدهد تا با محتوا تعامل داشته باشند، مانند نظرسنجیها، برنامهها و بازیها.
این شیوه کمک میکند تا محتوای جدید و متنوعی ارائه دهیم. بازنویسی محتوا: به طوری که مطالب قدیمی را بازنویسی کرده و به روز رسانی کنیم.
این شرکت با ایجاد صفحات در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام، ارتباط مستقیم با مشتریان خود برقرار کرد و با ارائه ی پاسخ های سریع به سوالات و مشکلات آنها، سطح رضایت مشتری خود را افزایش داد. یکی از اقدامات بازاریابی دیجی کالا استفاده ی فعال از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان بود.
بررسیهای علمی توسط پزشکان و متخصصان شاخههای مرتبط مانند روانشناسی و رفتار مصرفکننده نشان میدهد که رفتارهای خرید ما نتیجهی استدلالهای منطقی نیستند، بلکه تاثیراتی ناخودآگاهی که اغلب بر پایهی احساسات قرار دارد.
در واقع، با بررسی واکنشهای مغزی مشتریان می توان دید بهتری نسبت به انتظارات این گروه از بازار پیدا کرد و در نتیجه راهکارهای بهتری در بازاریابی و تبلیغات برنامه ریزی کرد. استفاده از سنجش عقل و احساس در بازاریابی عصبی به شرکتها اجازه میدهد تا به تاثیرات ناخودآگاهی بر تصمیمگیری مصرفکنندگان بپردازند.
تولید محتوای موثر و با کیفیت یک فرآیند پیچیده و زمان بر است اما با در نظر گرفتن شیوهها و راهکارهای فوق، شما میتوانید موثرتر، کارآمدتر و با کیفیت تر محتوا تولید کنید.
آنها همچنین ویدیوهایی را منتشر کردند که در آنها آشپزان رستوران در حال پخت غذا بودند. این محتوا به مشتریان این امکان را می داد که ارزش های برند را ببینند، از غذاها لذت ببرند و با کیفیت آنها آشنا شوند. در ابتدا، آنها شروع به ارائه تصاویر با کیفیت بالا از غذاهای رستوران خود در شبکه های اجتماعی کردند.
با استفاده از استراتژی های بازاریابی کارآمد، این شرکت توانسته است محبوبیت گسترده ای در بین مشتریان پیدا کند و در نتیجه، فروش خود را افزایش دهد. با توجه به اقدامات بازاریابی موثر این شرکت، می توان گفت که بازاریابی یکی از عوامل کلیدی موفقیت دیجی کالا بوده است.
تصمیم گرفتند تا روی تولید محتوای آنلاین خود کار کنند. یک رستوران در تهران به نام ” کافه گورمه ” با مشکل کمبود مشتریان مواجه بود. علیرغم خوشمزه بودن غذاها و سرویس عالی، این رستوران هنوز نتوانسته بود تا مشتریان بیشتری را جذب کند.